keskiviikko 29. elokuuta 2012

Vieraita

Meillä kävi taas agilityvieraita! Tyttöjä tällä kertaa ja ihan kaksi kerrallaan. Olivat vähän meitä isompia, kivat kaverukset. Me nuuskuteltiin vähän aidan läpi, mutta lähempää tuttavuutta ei päästy tekemään. Toisin kuin vuohet! Ne ei tainneet oikein huomata, että olikin vieraita poneja laitumella. Menivät sinne vaan ja ponivieraat hämmästelivät ja sitten tuli kyllä kutuille kiire. Juoksivat meidän luo tarhaan turvaan. Laitumelle oli siis vain se vuohien luukku silloin auki, me ei siitä mahduta, mutta vuohet mahtuu.
Ne vieraat kävivät vuoronperään sen agilityradan läpi, sitten minä kävin siellä ja sitten ne tytöt menivät vielä uudelleen.
On se kyllä mukavaa kun meillä noita vieraita käy, ihan sitä innostuu kun tulee vähän säpinää tähän normaaliin arkeen.

Tanya:
Joo olipa hauskaa kun kävi vieraita. Sen jälkeen kun ne olivat lähteneet, Emäntä haki minutkin agilitykentälle ja menin radan kahteen kertaan läpi. Sain kehuja kun osasin, ja porkkanaakin sain! Varsinkin tähän korokkeelle nousussa.
Hetken ehdin olla välillä tarhassa, kun sitten Emäntä tulikin hakemaan mua uudelleen. Ja tehtiin jotain ihan uutta! Mulle laitettiin tuollainen juttu selkään, sen nimi on kuulemma sila. Ja sen jälkeen suitset päähän ja niihin kiinni sellaiset pitkät ohjat, jotka meni sitten tuon silan renkaiden läpi. Tuo riimukin mulla oli kuitenkin päässä ja tuntui kuin olisi ollut ihan liikaa juttuja päällä yhtä aikaa. Ja sitten vasta kummallista kävikin. Isäntä tuli taluttamaan minua ja Emäntä käveli mun takana. Niin käveltiin pihasta takapihalle ja käytiin tien päässä ja sitten tultiin takaisin pihaan. Välillä piti pysähtyä ja sitten taas lähteä liikkeelle. Olipas se kummallista touhua. Emäntä sanoi, että se oli mun ensimmäinen oppitunti ohjasajosta.

Siinä illalla vielä kun oltiin tarhassa, pihaan ajoi iso auto. Luultiin Reetan kanssa, että meille tulee lisääkin vieraita. Mutta ei vaan tullut. Siinä konhottaessa taisin juosta kiven päälle ja sain jalkaani kipeää. Kun vielä seuraavana aamunakin vähän onnuin, tutki Emäntä mun jalkoja ja teki niihin töppöset! Sain kerran lääkettäkin. Mutta sitten se kipu meni jo pian ohi ja ne töppöset riisuttiin pois.

Ei kommentteja: