tiistai 17. heinäkuuta 2012

Pienen pieniä poneja

Emäntä halus, että tehtäis tällainen "vauvamuistelu". Etsittiin vanhimmat kuvat mitä meistä löytyi.
Tässä minä olen 1-vuotiskeväänä. Tämän kuvan ottamisen aikoihin Emäntä näki minut ensi kerran ja taisipa ihastua. :) Ihan heti minusta ei tullut Emännän ponia, mutta sitten kesällä muutin tänne. Ja sitä mun muuttopäivää juhlitaan nykyään mun synttäripäivänä.

Kiitos kuvista! © Marianne Ketelimäki http://www.ponylankuvat.net/
Minähän olen syntynyt Tanskassa ja mun tarkkaa syntymäpäivääni ei ole saatu sieltä tietoon. Siellä Tanskassa me asuttiin pihatossa ja meitä oli isompi lauma. Sieltä me sitten muutettiin ihan porukalla tänne Suomeen. Meitä tuli mun lisäksi kaksi saman ikäistä velipuoltani ja meidän äidit ja iskä. Pari muutakin aikuista tammaa tuli. Ihan kaikki muut oli pilkullisia, minä vaan ainut yksivärinen.
Nämä kuvat on otettu siis siinä mun ensimmäisessä Suomen kodissani, josta mä sitten muutin tänne.

Mun suvusta vielä sen verran, että äitinihän on Tanskaan kantakirjattu knabsturpper-poni. Isäni taas on alunperin Englannista, ollut siellä jalostusorina ja sieltä Tanskaan muuttanut british spotted pony. Äidin isän sukujuuret ovat myös Englannissa. Äiti ja isä tulivat siis mun kanssa yhtä aikaa tänne Suomeen ja asuvat kuulemma tässä aika lähellä.


Tanya:
Hih! Minustapa löytyi pari ihan vauvakuvaa. Nämä saatiin sieltä mun kasvattajalta, kiitos kuvista!
Näissä näkyykin mun äitini. Mä olen perinyt isäni värin.
Vaikka minä olen ihan Suomessa syntynyt, niin mun sukujuureni ovat Ruotsissa. Muutin sieltä äitin masussa, mutta iskä asuu edelleen siellä Ruotsissa enkä ole siis koskaan iskää itse nähnyt. Mutta kuulemma oikein komea on, ja mulla on jo paljon sisko- ja velipuolia. Äidin isän puolelta mun sukuni menee Englantiin, ihan kuin Reetankin. ;)

Näiden kuvien ottamisesta on siis kaksi vuotta aikaa. Minähän olen nyt 2-vuotias. Näihin kuviin verrattuna jo iso tyttö, enkös!?


Mutta sitten ihan toista asiaa. Meitä pyydettiin joskus vastaamaan sellaiseen haastekyselyyn, mutta nehän oli niin kummallisia kysymyksiä, ettei me ponit sellaisiin osattu vastata. Mutta nytpäs keksittiin, että te lukijat saisitte tehdä sellaisia meille sopivia kysymyksiä joihin me sitten voitais jossakin tulevassa bloggauksessa vastata. Kysymyksiä vois laittaa vaikka tuonne kommentteihin.




7 kommenttia:

eerikass kirjoitti...

Käyttekö te paljon mätsäreissä:)?

Anonyymi kirjoitti...

Onkos nuo ponit tavannu koskaan keppihevosta? Miten suhtautuu niihin? ;--D

Anonyymi kirjoitti...

Oon jo pitkään meinannut kysyä, et tiedätkö kasvattaako joku täällä suomessa noita knabstrubeja? Olisi nimittäin etsinnässä, ja olis tosi mahtavaa jos ihan suomen puolelta löytyisi! :)

Anonyymi kirjoitti...

Mikä on lempiherkkunne, temppunne ja mielipuuhanne? :)

milla ♥ kirjoitti...

Jei , tää on kivaa !!:
Elikkäs :
1. Mikä on teidän lempivaruste-liike ?
2. Mikä on paras :
a) porkkana
b) Omena
c) heppanamit ?
3. Mitä teette mieluiten ?
4. Haluaisitteko joskus käydä raveissa , ihan itse juoksemassa ?
5. Pelottavin hetki ?
6. Mukavin hetki ?
7. Mistä et(te) pidä ?
8. Mistä pidät(te) ?
9. Missä haluaisit(te)käydä?
10. Haluaisitteko joskus olla ihan oikeita tuntiponeja ?

No siinnä 10 :)

Ihania jatkoja !!<3

Anonyymi kirjoitti...

Lempivärinne?
Tykkäättekö enemmän kärrytellä vai ratsastuksesta?
Ja koulutetaanko susta vielä ratsu? :)

Anonyymi kirjoitti...

Onko teitä mahdollista päästä tapaamaan?