tiistai 25. toukokuuta 2010

Näyttelyssä

Nyt on tämän kesän ensimmäinen käyty!
Edellisenä iltana mut taas pestiin ja puunattiin. Sitten aamulla käytiin kävelylenkillä ja sen jälkeen laitettiin kimalletta harjaan ja häntään. Tunsin itseni jo siinä vaiheessa niin hienoksi tytöksi ja alkoi vähän jo jänskättääkin.
Sitten matkustettiin, eikä siinä kovin kauaa kulunut. Kun päästiin perille, niin kuulin jo trailerin sisälle, että nyt on muitakin heppoja lähellä ja meinasin ihan hermostua kun en heti päässyt ulos niitä katsomaan.
Sitten kun lopulta olin valmis, suitset päässä ja Emäntä lähti mua taluttelemaan, niin tapasin siellä tuttujakin. Siellä oli se Bonnie, jonka kanssa olin ajamassa siellä raviradalla! Ja sen kanssa oli joku nuorempi tyttö, se oli kyllä ihan saman värinen kuin Bonnie.

Jonkin aikaa siinä odoteltiin ja sitten me mentiin Bonnien kanssa sellaiseen isoon rakennukseen sisälle. Emäntä sanoi, että se oli nyt sitten se maneesi, josta se mulle jo talvella puhui.
Mutta enpä mä ehtinyt sitä kummastelemaan, mä vaan seurasin kiltisti mihin Emäntä mua talutti. Me kierreltiin siellä vaikka miten, välillä ravattiin ja seisottiin paikallaankin.
Sitten lopulta me saatiin rusetit, mä sain punaisen rusetin ja se joku nainen, joka oli mua katsellut siinä aiemmin, sanoi että esiinnyin hienosti.



Kuvat: Tuulia N. http://valokuvia.viuhka.fi

Sitten me mentiin ulos ja siellä alkoi sataa ja mut laitettiin hetkeksi traileriin sateensuojaan. Sain toki siellä heiniä syödäkseni, muuten oliskin tullut aika pitkäksi. Mutta sitten mulle laitettiin uudestaan suitset ja käytiin uudestaan siellä maneesissa kävelemässä. Käveltiinkin monta kierrosta ja siellä oli tosi monta muutakin heppaa ja ponia. Lopulta tultiin sitten ulos, mä menin traileriin ja matkustettiin takaisin kotiin.
Emäntä sai sieltä sellaisen paperin mukaan ja siinä lukee näin:
Käynti: edestä hiemat kerivät, takaa erittäin väljät, pihtiset. Ravi: etujalat suorenee. Takaa väljät, lyhyet. Pyöreä, melko sopusuhtainen runko, lyhyt leveähkö kaula, hentoluiset jalat. Hyvin esiintyvä.
Emäntäkin kehui, kun mä osasin käyttäytyä niin hienosti siellä. Mikäs siinä oli käyttäytyessä, kun ei sattunut mikään hermostuttamaan. Emäntä alkaa varmana oppia jo, miten mut voi pitää tyytyväisenä!

Olen kuullut uutisen iloisesta perhetapahtumasta! Mulle on syntynyt nyt kolmas pikkuveli! Emäntä kertoi siltä jo terveiset ja lupasi näyttää seuraavalla kerralla sitten kuviakin!

1 kommentti:

Tiia kirjoitti...

Ihana tuo otsapanta! <3