keskiviikko 19. toukokuuta 2010

Hammaslääkärillä

Eipä ollu kovin mukava reissu mulla viime viikolla. Käytiin siellä tallilla jossa käytiin kentällä ajamassa ihan hiljattain. Ensiksi luulinkin että se on kiva reissu, kun pääsin kentälle vähän juoksentelemaan ja pääsinpä sitten karkaamaan sieltä. Ajattelin että Emäntä tarvisee vähän liikuntaa ja minä tuoretta ruohoa. Niitä me sitten saatiinkin!
Mutta sitten Emäntä nappas mut takaisin kiinni, jouduin karsinaan ja siellä odottelemaan jonkin aikaa. Sitten pääsin sieltä ja se lääkäri pisti mua! Yritin vähän laittaa vastaan, mutta se oli ohi ennen kuin ehdin kunnolla protestoimaan. Ja sitten mua alkoi väsyttää ihan kamalasti. Mä muistin sen tunteen jo edelliseltä kerralta, se on kuulkaa omituista kun alkaa huojuttaa eikä jaksa välittää mistään mitään, pitää vaan yrittää pysyä jaloillaan.

Sitten ne ottikin mut käsittelyyn! Mun pää oli Emännän kainalossa ja suuhun työnnettiin vaikka mitä.

Ja sitten vaihdettiin puolta ja sama homma toiselle puolelle.

Sitten kun se oli ohi, mä olin kyllä aika huojentunut. Mutta sitten muhun laitettiin vielä toinenkin piikki! Emäntä kertoi, että se on siksi etten sairastuisi influenssaan. Joo, enpä kyllä tahtoisikaan sairastaa!

Sitten sain mennä lepäämään karsinaan ja siellä olinkin monta tuntia ennen kuin virkistyin.
Mutta sitten olikin talli täynnä tyttöjä ja ne kävivät mua tervehtimässä. Ja Emäntä oli ottanut mun satulan mukaan, sitä sitten kokeiltiin ja kannoin yhtä tyttöä vähän aikaa selässänikin. Emäntä kehui kovasti, kun menin niin hienosti. Eli ei se ihan kokonaan tylsä päivä ollutkaan! :D
(kuvat otti Jasmi Joensuu)

Nyt mä olen päässyt jo laitumelle ihan pidemmiksi aikaakin. Aluksi sain totutella vaan lyhyitä aikoja, mutta nyt kun olen tottunut, saan syödä vihreää ruohoa mahani täyteen. Välillä saan käydä syömässä pihassakin ja Emäntä harjailee mua siinä samalla kun syön. Multa onkin aika hyvin lähtenyt jo talvikarva, paljon paremmin kuin vuosi sitten tähän aikaan. Kylläpä sitä olisikin tässä helteessä kuuma täydessä talvikarvassa!
Mutta kun tulee kesä, tulee myös ötökät! Muistattekos viime kesänä kun mulla oli hetken aikaa se kärpäshuppu? No sehän ei oikein pysynyt mun silmien suojana ja nyt Emäntä toi mulle ihan uuden hupun! Tämä peittää korvatkin, mutta on aika mukavan kevyt kuitenkin. Mutta korvat näyttää vähän hassuilta kun ne on liian pitkät.

Emäntä sanoi, että nyt mä oon sitten mustanaamio. Mitähän se sillä oikein tarkoitti?

Ei kommentteja: