tiistai 26. tammikuuta 2010

Kilpajuoksua

Juoksinpa tässä yksi päivä kilpaa Isännän ja Milan kanssa. Oltiin yhdessä lenkillä ja välillä vähän juostiin. Välillä kyllä päästin ne kauaskin edelle, ne kävelee nopeammin kuin minä! Mutta sitten ravasin ja sain ne taas kiinni.

Ja sitten vähän ennen kotia näytin kuka onkaan se nopein juoksija! Pistin laukaksi ja päästin oikein tuhatta ja sataa! No ei ehkä ihan, mutta Emäntä ehti vilkaista nopeusmittaria ja se näytti enimmillään 25 km/h. Aika kyytiä vai mitä!

Mutta on mun lihaksia vähän treenattukin. Meidän vakiolenkkiä ei oo ihan kokonaan aurattu, ja siellä mä oon lumessa sitten mennyt jotain autojen jälkiä vaan seuraten. Kärry on siellä aika raskas vetää, mutta onneksi Emäntä on sitten noussut pois kärryistä ja ohjastanut mua vaan vierellä tai kärryn takana kävellen.

Yhdellä lenkillä siellä tuli pari koiraa vastaan! Ja ihmisiä tietysti kanssa, mutta ne koirat minä kuulin jo kaukaa ja pysähdyin kuuntelemaan jo ennen kuin niitä edes näkyi.

Toinen niistä koirista oli vapaana ja juoksi meitä vastaan, mutta ihan kiltti se sitten kuitenkin oli. Minähän en koiria pelkää, kun ei kukaan koira ole mulle pahaa tehnyt. Nuokin vaan vähän nuuskutteli ja jatkoivat sitten matkaa.

Joku pyysi että esittelisin talliani. Ehkäpä ensi kerralla, mutta nyt esittelen mun "kyttäyspaikan" tallin kulman takana. Tässä mä aina seison ja kurkistelen kun joku tulee pihaan. Tätä kuvaa ottaessaan Emäntä oli tulossa ottamaan mua illalla sisään talliin. Tuosta nurkalta on hyvä seurata tilannetta, siitä on lyhyt matka tallin takaovellekin, jos siellä tapahtuu jotain mielenkiintoista.

Ei kommentteja: