torstai 27. elokuuta 2009

Näytillä!

No niin, näyttelyssä on käyty ja sain punaisen rusetin!

Mutta aloitetaas siitä, että Emäntä tuli näyttelyä edeltävänä päivänä sovittelemaan mulle tällaisia uusia vermeitä, sanoi että nämä on mun uudet edustusvaatteet ja kenelläkään muulla ei ole samanlaisia!

Mua tietysti pestiin ja puunattiin jo monta päivää ennen näyttelyä ja se yksi mies joka kävi keväälläkin, kävi taas vuolemassa mun kaviot ja niistä tuli tosi hienot!

Näyttelypäivän aamulla me sitten lähdettiin matkustamaan ja matka ei kauaa kestänytkään.

Kuva: Annika Haarajärvi

Sitten menin talliin jossa oli muitakin heppoja. Sain oman karsinan, mutta taas se oli sellainen etten nähnyt siltä yhtään mitään. Seinät oli ihan liian korkeat mulle. Onneksi Emäntä muisti ottaa mun oman vesisangon mukaan, yletyin vain nuuhkaisemaan karsinassa olleen vesikupin pohjaa. Jonkin aikaa sain olla, mutta sitten Emäntä tuli mua harjaamaan ja puunaamaan ja muhun laitettiin taas vaikka mitä kimalletta ja se hieno kruunu mun suitsiin. Sitten käytiin vähän pihallakin katselemassa muita heppoja, ja kyllä niitä heppoja olikin paljon. Oli isoja ja pieniä ja yks mun kokoinen pikkupoikakin. Aikamme odottettua tuli meidän vuoro mennä kentälle, me käveltiin ja juostiin ja seisottiin paikallaan ja sitten mä sain sen punaisen rusetin.


Kuvat: Terhi Kaaranka

Sitten me taas käveltiin siellä pihalla ympäriinsä ja odoteltiin kun muut ponit kävi kentällä. Sitten meidän piti taas mennä sinne ja meidän kanssa tuli yks tosi hieno vähän isompi poika sinne ja se sai sellaisen isomman rusetin.
Sitten Emäntä vei mut takaisin karsinaan ja sain ollakin siellä aika kauan. Välillä mua kävi joku katsomassa ja rapsuttelemassa ja Emäntä antoi lisää heinää. Pikku hiljaa sitten talli tyhjeni ja lopulta kun mut otettiin taas käytävälle, ei tallissa tainnut olla enää ketään muita. Emäntä puki mulle loimen ja kuljetussuojat ja sitten matkustettiin takaisin kotiin.

Emäntä sai sieltä näyttelystä paperin jossa lukee minusta näin:
Tyyppi: Kaunis tyyppi, 8
Runko: Sopusuhtainen, kaunis pää, piirteetön säkä, lyhyt lautanen, 7
Jalat: Hentosääriset, TJ hieman pihdissä, 7
Kaviot: Hyvät, 8
Käyntiliikkeet: Takaa väljä, hieman pihtinen, 7
Juoksuliikkeet: Jäykkä lanne, kts. käynti, 7
Käyttäytyminen: Pirteä, sopivaa, eläväinen, 9
Esittäminen: Hyvä, 8
Muuta: Ihana otsapanta

Ehkä saan myöhemmin lisää noita näyttelykuvia vielä, näytän sitten teillekin parhaat!

Ja nyt sain siitä mun agilitynäytöksestä uusia kuvia, tässä ne teillekin nähtäväksi.



Kuvat: Kirsi Kantokoski

Ei kommentteja: