sunnuntai 1. helmikuuta 2009

Heppavieras!

Pääsenpäs heti tuoreeltaan kertomaan, mitä tänään on tapahtunut! Meillä kävi vieras! Ihan oikea iso heppa!

Hepan nimi on Turre ja mä näin tässä yks kerta aikaisemmin kun se meni tietä pitkin meidän ohi. Mutta tänään eivät menneet ohi vaan tulivat käymään ja me päästiin tutustumaan toisiimme. Mä kyllä tein sille heti selväksi, että vaikka oonkin pienempi kuin se, niin oon silti pomo täällä. Mutta ei se yrittänytkään mua pomottaa, se vaan seisoi rauhassa paikallaan ja antoi mun nuuskia turpaansa.

Me oltiin hetken aikaa siinä pihassa ja sitten Emäntä laittoi mulle heijastimet jalkoihin ja me lähdettiin yhdessä Turren ja sen ratsastajan kanssa lenkille! Se olikin kivaa! Mä olin ihan täpinässä ja olisin halunnu mennä edelle ja lujaa ja näyttää kuka sitä porukkaa oikein johtaakaan. Mutta Emäntä oli taas tylsä ja kiskoi narusta niin etten päässy. Puolessa välissä lenkkiä sitten meidän tiet erkani ja Turre ja se ratsastaja meni toiselle tielle. Turre lähti ravaamaan ja sitten mäkin vähän innostuin ja halusin juosta, mutta eihän Emäntä mun perässä meinaa pysyä. Turre hirnui mulle vielä sieltä kaukaakin, mä pysähdyin aina kuuntelemaan sen ääntä ja vastasinkin pari kertaa, mutta en tiedä kuuliko se. Saas nähdä koska Turre tulee uudestaan käymään, toivottavasti pian!

Sitten me jatkettiin matkaa kotiin ja sain olla hetken tarhassa syömässä heiniä ja sitten me käytiin taas ajelemassa tuossa pellolla. Isäntä oli taas taluttamassa ja kyllä me vähän juostiinkin. Viimeksi mä naureskelin sille kun Isäntä niin hengästyi, mutta tällä kertaa kävi niin että minäkin hengästyin. Kun olin jo vähän väsynyt siitä kävelylenkistä, mutta enhän mä silti malttanut käyntiä mennä kun kärryjen eteen pääsin. Ja vähän piti tietysti perääkin heittää. Vaikka en mä nyt oikein saanu kunnolla heitettyä, kun Emäntä laittoi mun selkään ja kärryihinkin jotain esteitä...

3 kommenttia:

worryrock kirjoitti...

vai on reetakin nyt päässyt tekemään tuttavuutta isojen hevosten kanssa :) pitäähän sitä pienen vähän pomottaa, täälläkin on poni kyllä ehdoton kingi koko kylän hevosista..

Anonyymi kirjoitti...

Sinähän olet saanut ison ja komean kaverin :)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos ihanasta kalenterista! Tuli perille ja ilostuttaa meitä nyt loppuvuoden :).

Sumppi laittaa hirnuvan tervehdyksen Reetulille!