torstai 10. heinäkuuta 2008

Koirulaisia

Meillä kävi vieraita, kaks hassua koiraa ja niiden omistaja. Me mentiin niiden kanssa lenkille, ne koirulaiset juoksenteli vapaana metsässä. Mua vähän harmitti, kun mun vaan piti narussa mennä. Jos mäkin olisin ollu vapaana, niin mä olisin kyllä jäänyt syömään vaan... Se on kuulkaa kova paikka tällaiselle pienelle ponille, kun pitää vaan kävellä ohi kaikista ihanista heinämättäistä.
Yks kummallinen juttu tuossa lenkissä oli, Emäntä laittoi mulle suitset päähän ja mun piti pyöritellä niitä inhottavia kuolaimia suussani koko matka! Ne suussa on muuten hiukan hankala syödäkin, huomasin sen kun vähän ehdin Emännältä salaa napata ruohoja suuhuni. Emäntä vaan sanoi, että mun pitäis pitää niitä enempi, että totun niihin. Mutta yöks, sanon minä!

Lenkin jälkeen mä menin takaisin laitumelle ja ne koirulaiset tuli sinne myös, niin että mä pääsin oikein tutustumaan niihin. Tai no toiseen niistä... Kun se toinen meni aitalankaan ja sai sätkyt ja hirveän huudon kanssa lähti juoksemaan ja juoksi aidan läpi toisesta kohtaa ja sai taas sätkyt. Voi koiraparkaa! Sitten se meni turvaan tuvan rappusille. Mutta se toinen koira jäi tekemään tuttavuutta ja antoi mun nuuskutella itseään. Totesin harmittomaksi kaveriksi.

Vuohiakin se koirulainen kävi tervehtimässä. Vuohet oli vaan aika varuillaan, olivat muka kivikasan päällä turvassa ja sieltä katselivat että mitä se koirakaveri oikein aikoo.


Mánin emäntä on antanut mulle tällaisen tunnustuksen:

Kiitos!
Säännöt on seuraavat:
1. Voittaja voi laittaa logon blogiinsa.
2. Linkitä siihen blogiin, josta palkinnon sait.
3. Nimeä vähintään 7 muuta blogia palkinnon saajiksi.
4. Laita noiden blogien linkit sivullesi.
5. Jätä viesti blogeihin, jotka nimesit voittajiksi.

Seitsemän nimettävää blogia on mulle vähän liikaa, mutta tässä muutama.
Metsäheposen päiväkirja
Meidän karvakaverit
Pukin talo
Vilskettä Raudanpellossa
Maasturi & mönkiä (mullon ikävä sitä Maraa, kun sen emäntä ei oo kertonu siitä mitään pitkään aikaan...)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hehhe, vuohet on pikkasen ihmeissään :D
Mitenhän sitä sais itsensä joskus liikkeelle, että tulis katselemaan teiän eläintarhaa.. Kesäkin menee töitä tehdessä.

Anonyymi kirjoitti...

Nyt Ollaan asetuttu aloilleen. Vissii. Ainkin kesään asti. Emäntä ja Isäntä on puhuneet että lähdettäs takasin sinne mettän keskelle. En sitten tiiä.

Mie olen sitämieltä, että kesäloma loppui liian aiksaisin.. Emäntä selitti paniikissa syys sateista ja vaikka mistä, en nimä mitään huomannut. Aloitin varmuuden vuoksi talvikarvan kasvatuksen jo tuossa heinäkuun loppupuolella.

Lisäksi oon tänä kesänä joutunut vetämään emäntä jossain omituisessa häkkyrässä takanani. Se on niiiin painava! Mutta yritän peittää närkästyksen, mutta 15min jälkeen se touhu ei vaan enää jaksa kiinnostaa.. Olisi niiiin paljon muuta tekemistä! Kuten jahdata uusia kissojani tarhassa. Se on paljon kivempaa!

ps. Emäntä osti jonkin nahkahärrkyrän, sovitti sitä selkääni. Mitähän se meinaa.. :|