lauantai 28. kesäkuuta 2008

Keskikesää

Nyt on jo keskikesä mennyt, ruoho kasvaa mukavasti ja mun massu myös. Emäntä jo sanoi, että mä oon liian lihava ja sulki multa eilen kotiin tullessaan oven laitumelle. Mutta ei se kauheesti mua harmittanut, onhan mulla tarhassakin syömistä.

Emäntä on taas tainnu olla kipeänä. Sen ääni on ihan hassu ja se yskii ja niiskuttelee. Eikä olla käyty lenkilläkään pitkään aikaan. Paitsi yhtenä iltana tehtiin joku ihmeellinen kierros. Emäntä vei mut tutustumaan isännän verstaaseen. Ekaksi käytiin sellaisessa missä oli kauheesti kaikkea tavaraa lattialla ja siellä haisi ihan kummalliselle. Siellä ei paljo mahtunut kävelemäänkään. Ja sitten mentiin takapihan poikki halliin, jossa ei ollu niin paljoakaan tavaraa ja siellä me klopsuteltiin betonilattialla. Ei mua paljo se kiinnostanu, kun ei siellä ollu mitään syötävää...
Isäntä on pitäny kaikenlaista mekkalaa tuossa mun tarhan vieressä. Se rakentaa siihen saunaa ja sirkkeli soi vähän väliä kun se pätkii lautoja. Musta on ollut ihan mielenkiintoista katsella ja kuunnella sitä touhua, eikä ne koneet pelota mua yhtään.

Se kai alkaa olla kohta jo valmis, kun muutamana iltana Isäntä ja Emäntä on istuneet tuolla saunan takana terassilla kylpytakit päällä ja katselleet mua ja vuohia. Mä en aluksi meinannut edes hoksata mistä ääni kuului, kun Emäntä alkoi sieltä mulle jutella.

Ei kommentteja: