maanantai 18. elokuuta 2014

Kisoissa

Viime viikolla meillä kävi ihan vieras ihminen vuolemassa meidän kaviot. Emäntähän ne muuten vuolee, mutta aina joskus käy sitten joku muu. Emäntä kun ei ole ammattilainen siinä hommassa, niin siksi joskus käy ammattilainenkin katsomassa että meidän kaviot on kunnossa.
Nyt meidän kaviot laitettiinkin kuntoon kisoja varten. Meidät pestiinkin edellisenä iltana. Mutta ihan niin paljoa ei puunattu, kuin näyttelyyn mennessä on tapana.

Sinne kisapaikalle oli jonkin matkaa, mutta onneksi enää ei ole niin kovaa hellettä niin eihän meillä ollut hätäpäivää trailerissa matkustaessa. Siellä kisapaikalla mun piti jäädä ensiksi traileriin odottelemaan, kun Tanyan sarja oli ensiksi.
Sitten minä lopulta pääsin kanssa jaloittelemaan. Lämmiteltiinkin aika kauan sekä kummitytön että Emännän kanssa.
Ja sitten menin kisaamaan agilityä! Ensiksi sen Emännän kummitytön kanssa. Ihan kivasti mun suoritus siinä meni, mutta silti pari ponia olivat hieman minua nopeampia, ja sijoituin kolmanneksi. Siinä luokassa oli tosi monta osallistujaa, peräti 13! Saatiin siitä oranssi ruusuke palkinnoksi.

Ja sitten pian olikin vuoro kisata Emännän kanssa. Siinä mentiin reipasta vauhtia ja siinä olikin yksi este vähän muuttunut siihen edelliseen luokkaan verrattuna. Siinä olikin vesieste! Mutta menin senkin reippaasti ja niinpä sitten voitettiin se luokka. Osallistujia siinä oli vain viisi. Siitä sain hiukan suuremman ruusukkeen ja pokaalin.
 
Tässä kuvassa se pokaalikin ja Tanyan saama ruusuke. Sitä oranssia ei tässä ole, kun se meni kummitytölle.
 


Tanya:
Minulta vuoltiin kanssa kaviot ennen kisoja.

Ja käytiin myös pariin kertaan harjoittelemassa sitä ohjasajoa. Toisella kertaa mentiin kylätietä ja sattui hassusti kun yksi auto pysähtyi meidän kohdalle ja sieltä joku pappa halusi ottaa minusta valokuvan!

Mutta niistä kisoista. Minä osallistuin siis helppoon ohjasajoluokkaan, sitä samaahan kisasin jo viime kesänäkin. Minun sarjassani oli kuusi osallistujaa ja meidän vuoro oli toiseksi viimeisenä.
Palkintojen jaossa tulikin yllätys, kun sain siinä toisen palkinnon. Siitä tuli sininen ruusuke. Tässä poseerataan kisan jälkeen.
 Ja tässä on minun arvosteluni.
Koko kisapäivän tulokset löytyvät Shettisyhdistyksen sivulta.

Ei kommentteja: