lauantai 26. huhtikuuta 2014

Vuosihuollossa

Meillä koitti taas "vuosihuollon" aika. Käytiin tälläkin kertaa ihan klinikalla, trailerilla sinne matkustettiin.
Se ei ole mikään kauhean mukava paikka, mutta Emäntä sanoo että ne jutut on vaan tehtävä vaikkei mukavalta tunnukaan.

Minut laitettiin ensiksi tähän metallihäkkyrään. Jostain syystä me mennään siellä aina näin päin ja minä saan aina ensimmäisenä piikin. Emäntä sanoo jotain, että se johtuu siitä että minä hötkyilen enempi kuin Tanya. Mutta kukapa nyt tässä haluaisi kiinni sidottuna seisoskella?

Jonkin aikaa piti tosiaan odotella, ja sitten minuun laitettiin se piikki ja sitten tuli hirveä väsy. En paljoa jaksanut vastustella, kun mun suutani ronkittiin ja hampaita raspattiin. Siihen vuosihuoltoon kuuluu myös rokotus. Tai oikeastaanhan se rokotus onkin se vuosihuolto, koska hampaat meillä hoidetaan kaksi kertaa vuodessa.
Ja minä en muuten sitten tehnyt tuota lätäkköä vaan se oli edellisen asiakkaan jäljiltä enkä minä halunnut astua sen päälle. ;)

Tanya:
Reeta hoidettiin tosiaankin ensiksi, ja minun piti odotella vuoroani tässä.
Emäntä kyllä kehui, että minulla on paljon pidempi pinna kuin Reetalla. Mutta sitten kun Reeta oli hoitonsa saanut, meidän paikat vaihdettiin ja minäkin jouduin kiinnitetyksi tuohon metallihäkkyrään. Tuollainen pieni tyttö kävi minua siinä vähän silittelemässä.
Minulla kun on ollut viime aikoina yskää, niin se lääkäri kuunteli ensiksi hengitystäni. Mutta sitten minäkin sain rauhoittavan pistoksen ja hampaani raspattiin. Ja sitten sain myös rokotuksen.
Sitä yskää varten sain jotain lääkkeitä ja niitä nyt on sitten Emäntä minulle syöttänyt. En tykkää, mutta onneksi saan palkkioksi porkkanaa.

Ei kommentteja: