maanantai 9. toukokuuta 2011

Vuosihuollossa

Mulla oli tässä yks päivä taas se hammaslääkäri. Emäntä sanoi, että mulle tehtiin vuosihuolto, kun sain rokotuksenkin siinä samalla. Eihän se mitään mukavaa ollut, mutta ennen sitä oli!

Me siis matkustettiin taas sinne tallille jossa aina käyn hammaslääkärilläni. Mutta tällä kertaa otettiin mun kärryt mukaan ja ajeltiin siinä kentällä ensiksi. Mun piti ravata siitä tosi pitkästi, Emäntä sanoi että harjoitellaan jotain ohjelmaa. Mun kanssa siihen tuli yks toinenkin heppa, sekin on kuulemma poni vaikka on mua paljon isompi. Se olikin aika topakka mamma, en uskaltanut sille inahtaakaan! Ja virtaa sillä kans oli!
No sitten kun me oltiin molemmat menty siinä kentällä jonkin aikaa, me lähdettiin kärryttelemään tielle. Mä en oo ennen niin kovalla tiellä oikeen mennytkään ja se tuntui vähän hassulta. Mutta mentiin vaan käyntiä, paitsi välillä otin vähän ravia kun meinasin jäädä jälkeen.


Välillä käväistiin vähän pellollakin pyörähtämässä, mutta sitten jatkettiin matkaa ja mentiin yhden talon pihaan. Sielläkin oli heppoja, mutta me vaan katseltiin niitä vähän kauempaa eikä menty lähelle ollenkaan.

Mulla oli muuten taas uusi otsapanta. :D Ihan mahdotonta, montakohan mulla niitä jo oikein onkaan?

No sitten tultiin takaisin tallille ja sain olla jonkin aikaa yksin karsinassa. Sitten Emäntä tuli takaisin ja talliin tuotiin paljon muitakin heppoja karsinoihin. Pari poitsua kävi mun karsinaan kurkistamassa, mutta minä tein niille kyllä selväksi, että kuka määrää ja ketä. Sitten tuli se eläinlääkäri ja mulle tehtiin ne jutut. Mun tuli ihan kauhea väsy. Ja väsy mun oli vielä sittenkin kun tultiin kotiin.
Ja väsy senkun jatkui ja jatkui. Emäntä mittasi multa lämpötilaa monena päivänä, mutta vain yhtenä päivänä oli kuumetta. Mutta se kamala väsy, se jatkui monta päivää. Mua ei kiinnostanut mikään, en jaksanut päätäni nostaa. Sitten kun siitä rokotuksesta oli kulunut viisi päivää, aloin vasta piristyä.
Ja arvatkaapas mistä olenkin nyt iloinnut??

Joo-o, olen päässyt laitumelle! Välillä olen ollut siellä vaan illalla, mutta välillä sain olla ihan kokonaisia päiviäkin. Ihanaa kun ruoho kasvaa! Ja mun maha kasvaa myös! :D

Pitääpä vielä kertoa, mitä tapahtui tässä yks päivä kun se mun väsy alkoi olla ohi ja käytiin ekaa kertaa kärryttelemässä. Mä näin Turren! Ja sen kanssa oli toinen heppa, sen nimi taitaa olla Liinu. Turren kanssahan me ollaan ihan tuttuja, mutta se Liinu on hassu! Vaikka se on tavannut mut jo muutaman kerran, niin se vissiin pelkää mua. Eikö ole hassua?
Siitä ajokerrasta seuraavana päivänäkin ajettiin vähän, mutta tosi lyhyen aikaa vaan. Mentiinkin tuossa pellolla ja siinä oli vähän raskasta ravata. Harjoiteltiin kuulemma taas sitä ohjelmaa, tein ympyröitä ja välillä piti pysähtyäkin.

Ei kommentteja: