tiistai 4. toukokuuta 2010

Naamiaisissa

Ettepäs varmaan olis arvanneet, jos olisin arvuutellut, että missä kävin viime sunnuntaina. Naamiaisissa! Ihan oikeesti!

Emäntä alkoi puhua mulle siitä jo muutama päivä ennen ja sovitti mulle hassua viittaa. Ja jalkaan kokeili hapsukoristetta. Mutta lauantai-iltana koitti tositoimet ja alkoi se pesu ja puunaus. Mut siis pestiin ekaa kertaa tänä keväänä, eikä se ollu mitään kivaa kun oli kylmä tuuli. Onneksi oli sentään lämmintä vettä ja Emäntä toimi ripeästi ja sitten sain peräti kaksi loimea päälleni ja menin karsinaan kuivattelemaan. Yöksikin vielä laitettin yksi loimi, kun en ollut ehtinyt kokonaan kuivaa.
Aamulla käytiin ensiksi kävelyllä ja sitten Emäntä laittoi mulle kimalletta harjaan ja häntään ja matkustusvaatteet päälle ja niin sitä mentiin.

Perille päästyäni näin siellä joitakin muitakin heppoja, mutta mut vietiin sinne ihan outoon talliin ja siellä karsinassa sitten puettiin ne mun naamiaisvaatteet päälle ja Emäntä puki kans (se oli ihan hassun näköinen, en olis tuntenu muuta kuin äänestä). Ja sitten mentiin ulos ja piti odotella.

Mä meinasin siinä ihan hermostua, että seisomaanko tänne vaan tultiinkin. Sitten maltoin vähän rauhoittua, kun Emäntä tajus, ettei vaan seisota paikallaan, vaan kävellään ja katsellaan vähän ympärillemme. Oli siellä niin paljon näkemistä! Yks toinen siellä oli mun kokoinen poni, muut olikin sitten isompia.

Mentiin sitten sinne kentälle ja siellä käveltiin, se oli aika hankalaa kävellä kun se maa oli niin pehmeää ja märkää. Jonkin aikaa siinä mentiin muiden heppojen kanssa, sitten ne meni pois ja me mentiin hetki aikaa siinä ihan vaan Emännän kanssa kahden. Vähän sain juostakin.


Sitten me mentiin taas odottelemaan, kun muutkin kävi yksitellen siellä kentällä. Siinä odotellessa kävi pari lasta kysymässä, että saisko mulla ratsastaa. Mutta Emäntä sanoi, että ei saa, kun mua ei ole siihen vielä koulutettu.


Ja sitten olikin palkintojen jako, minut kutsuttiin kentälle toisena, sain siis toisen palkinnon! Hienon ruusukkeen ja oikein pokaalinkin! Pokaali olikin mun elämäni ensimmäinen! :D


Sitten mut vietiin takaisin sinne karsinaan ja riisuttiin niistä vaatteita ja laitettiin ne matkustusvaatteet taas. Menin sitten traileriin ja siellä sain hetken aikaa syödä ihan rauhassa heiniä, ennen kuin lähdettiin kotimatkalle. Että sellainen naamiaisreissu mulla oli.

1 kommentti:

Reetta kirjoitti...

Ihana naamiaisasu!! :D