sunnuntai 19. heinäkuuta 2009

Kesää ja kärpäsiä ja paarmojakin

Heissan!
Kesä on jo pitkällä ja mä sain vihdoin ja viimein tiputettua kaikki talvikarvani. Nyt mulla on upea kiiltävä kesäkarva. Vaan ei kauaa, ihan pian on jo aika alkaa kasvattaa ensi talveksi paksua turkkia.

Kyllä on muuten kätevä toi mun häntä, kun sillä voi huiskia ötököitä pois. Mutta silmiin ne tukkii, arvatkaas vaan miten kävi sen viime kerralla esittelemäni ötökkömaskin? No se oli vähän liian iso mulle ja kun se kutitti, niin hinkkasin sitä niin että se valui aina mun silmien alle. Kun niin oli käynyt monena päivänä, sanoi Emäntä että siitä taitaa olla enempi haittaa kuin hyötyä ja otti sen kokonaan pois.

Emännän kummityttö oli taas meillä, taisi olla ihan yökylässä kaksi yötä. Kaikkina kolmena päivänä Emäntä ja se tyttö puuhailivat mun kanssani. Tyttö ratsasti mulla, Emäntä talutti tiellä joka päivä vähän pidemmästi kuin edellisenä.

Sain paljon kehuja kun menin nätisti. Paitsi kerran mä tiellä vähän säikähdin takaa tullutta traktoria. Pikkuisen hypähdin, mutta se tyttö piti varmaan satulasta hyvin kiinni.
Ja sitten kolmantena päivänä me käytiin pyöröaitauksessa ja siellä Emäntä ei enää taluttanutkaan! Mä en oikein tajunnut mitä ne olis tahtoneet mun tekevän. Jos ei Emäntä kävele, niin ei kai munkaan tarvitse?

Emäntä on pessyt mua nyt kesän aikana muutaman kerran. Mun pesupaikka on vaihtunut tuosta tallin edestä tuvan nurkalle. Eikä enää oteta vettä sangoista vaan pääsen ihan lämpimään suihkuun! Se on aika kivaa, varsinkin se huuhtelu on paljon mukavampaa suihkusta kuin sangosta kaadeltuna.

Mä olin saanut pitää kärryttelystä lomaa jo yli kaksi kuukautta! Mutta viime viikolla Emäntä sitten valjasti mut ja käytiin ajamassa pieni lenkki. Hyvin minä muistin vielä kaiken keväällä oppimani.

Emäntä on käynyt pari kertaa katsomassa mun pilkullista pikkuveljeäni. Sen nimi on Masa ja se on nyt 1-vuotias. Emäntä sanoi että se on oikein kiva poika ja toivoo, että jos se muuttaa jonnekin, niin ei muuttaisi kauas. Komea poika Masa onkin, minäkin tästä kuvasta näen sen. Jos ei olisi oma veljeni, niin voisin vaikka haaveilla poikaystäväksi...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kylläpäs Reetalla on upea kiiltävä kesäkarva ;))ja ratsun alkeetkin on jo hallussa ;))
Terkuin, Mariitta