keskiviikko 26. marraskuuta 2008

Oliko se joulu?

Nyt meillä on tallissa jouluvalot!

Ne on niin kuin herätyskello, ne syttyy aina aamuisin vähän ennen kuin Emäntä tulee. Se onkin ihan kiva, niin mun silmät ehtii tottua pieneen valoon eikä tarvi niin siristellä sitten kun Emäntä laittaa isot valot.

Tässä yks aamu mä luulin että on varmaan jo joulu. Emäntä toi edellisenä iltana pussin porkkanoita ja laittoi ne tuohon ikkunalaudalle kulhoon. Mä sain niitä vaan vähän. Aamulla sitten kun noi jouluvalot syttyi ja mä heräsin, mä muistin heti ne porkkanat. Ne tuoksui niin houkuttelevasti siellä ikkunalaudalla että mun piti ihan kurottaa itseäni haistelemaan niitä. Ja arvatkaas mitä tapahtui!!?? Mun karsinan ovi aukes ja mä pääsin niihin porkkanoihin käsiksi. Voi että ne oli hyviä ja oli aivan ihanaa syödä niitä niin paljon.
Mutta sitten Emäntä yllätti mut! Mulla oli viimeinen porkkana menossa jo, että onneksi ei jäänyt syömingit sen enempää kesken. Emäntä mutisi jotain ahmatista ja varkaasta. Mutta sanonpa vaan, että minähän vaan käytin tilaisuutta hyväkseni, kyllä se oli Emäntä joka oli unohtanut laittaa mun karsinan oven lukkoon.
Emäntä oli kyllä aika huolissaan, että tuleeko mun masu kipeäksi siitä ahmimisesta. Mutta ei tullut ja mä olin vaan tyytyväinen kun kerrankin sain tarpeeksi herkkuja. Emäntä kun antaa niitä aina liian vähän...

Meillä on satanut luntakin nyt ihan kunnolla. Yks ilta oli sellainen lumimyrsky oikein. Vaikka mä olin katoksessa, niin olin silti ihan lumessa kun Emäntä tuli hakemaan mua sisälle. Pääsinkin paljon normaalia aikaisemmin sisään ja sitten kuuntelin siellä miten tuuli vinkui nurkissa koko yön.

Ei kommentteja: