perjantai 30. marraskuuta 2007

Menneitä muistellen

Kerronpa teille vähän menneistä jutuistakin, kun nyt kerta näin blogin alkutaipaleella vasta ollaan.

Kesällä sen jälkeen kun muutin Emännän omaksi poniksi, ihmettelin kovasti kun se alkoi mua pesemään ja puunaamaan, vaikka enhän mä likainen ollu ennestäänkään. Kovasti se harjaili ja suihkutteli muhun jotain ihme ainettakin josta en tykänny yhtään.

No sitten koitti yks päivä, että Emäntä laittoi mulle vieläpä loimen päälle, paketoi mun jalkani kummallisiin kääryleisiin ja sitten mut vietiin traileriin. Ei se traileri mulle mikään uus juttu ollut, olinhan mä sellaisessa ennenkin matkustanut. Ihmettelin vaan että mihinkähän nyt mennään.

Ja Emäntä veikin mut ihan uudelle tallille, sinne mut laitettiin yöksi vieraaseen karsinaan. Mutta Emäntä tuli heti aamulla sitten mua kattomaan ja mä vähän ihmettelin kun se oli niin täpinässä. Vielä enemmän ihmettelin kun taas mua puunattiin ja mun etutukkaan laitettiin pieni rusettikin! Siitä en kyllä oikeen tykänny, kun Emäntä yritti kiillottaa mun silmienympäryksiä jollain vauvaöljytökötillä. Minähän en oo mikään vauva! Ja tökkäsin vähän, mutta sitte mulla olikin koko otta kiiltävänä. No ei kai emäntäkään ihan niin paljon kiiltoa muhun halunnu kun pyyhki sitten sitä pois. Mutta kavioita se kiillotti kans! Ja laittoi mulle ihan uuden riimun päähän ja sitten mua vietiin.

Ulkona olikin tosi paljon ihmisiä ja vieraita heppoja vaikka miten paljon. Vähän innostuin kun siellä oli jotain melkein mun kokoisiakin poneja. Ja sitten me mentiin Emännän kanssa kentälle, mä pääsin ihan päätähdeksi ja kaikki katto vaan mua. Mutta musta oli niin kivaa olla siellä, että en meinannu karvoissani pysyä vaikka emäntä yritti että mun olis pitänyt kävellä nätisti. Ja sitten kun emäntä alkoi juosta niin eihän se mulle kuitenkaan pärjännyt, mä olisin menny lujempaa. Sitten joku setä kävi mua vähän kattomassa ja se nauroi ettei ole näin pientä heppaa ennen arvostellutkaan.

No sitten mun riimuun kiinnitettiin sellainen sininen ruusuke ja Emäntä sanoi että ihan niin meni kuin se oli odottanutkin.
Sitten me mentiin kentältä pois ja meitä valokuvattiin kovasti. Kävin hetken aikaa tallissa ja sitten mut tuotiin takaisin siihen kentälle, mutta sillä kertaa mun kanssa tuotiinkin yks "vähän" isompi tyttö kuin minä. Se oli aika hirmuisen iso, mutta en mä pelännyt sitä yhtään. Kattokaa vaikka!

Emäntä sanoi, että toi iso tyttö on saman ikäinen kuin minä. No en ihan olis uskonut. Mutta me ollaan eri rotuisia, siitä tuo kokoero vaan johtuu.

Mutta sitten pian tulikin ihan päivän paras hetki. Me mentiin Emännän kanssa taas sinne kentälle ja sinne tuli ihan kaikki muutkin pienet ponit jotka siellä oli paikalla. Mun iskäkin oli siellä! Ja sitten ne ihmiset sai äänestää kenestä pikkuponista ne tykkäs eniten, ja mä voitin sen! Sain aivan upean ison keltaisen ruusukkeen. Ja sitten mun piti vielä kiertää kunniakierros siinä kentällä, vähän oli hienoa ja pikkasen heittelin takapäätäni ilmaankin eikä Emäntä huomannu sitä ollenkaan. No sitten mua taas valokuvattiin kovasti. Tossa tämän tekstin oikealla puolella onkin yks mun rusettikuvista. Mä olen siinä niin hienona, että Emäntä kertoi vieneensä sen kuvan sen työpöydällekin.
Mun kuvia oli ollu sitten jossain lehdessäkin, musta tuli vähän niinku julkkis.

No mutta sitten se kiva päivä oli ohi, ja mut vietiin taas sillä trailerilla takasin kotiin. Emäntä sanoi että se vois mua joskus muulloinkin viedä jonnekin, kun mä osasin niin hienosti matkustella.

1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Voi kun asut niin kaukana, emäntäkin ihastui sinuun. Todella nätti tyttö olet :)

Miekin olen kohdannut jättiläisen, se ei ollut noin korkea, mutta hyvin massava. Yritin vähän uhota sille, kun Veena kertoi, että se ruuna ei ollut yhtään kiva Veenalle. Kukaan ei ryttyile miun tytölle! Emäntä vähän toppuutteli, olisin mie sen kyllä piekseny...

Tässä miusta ja Atsosta kuva http://irc-galleria.net/view.php?nick=Mukru&image_id=51714133