perjantai 27. huhtikuuta 2018

Tuliaisia

Tanya:
Tässä jo tovi sitten Emäntä oli taas käynyt Hevosmessuilla ja tuonut meille sieltä tuliaisia. Mutta ei ihan heti niitä päästy sovittelemaan, mutta tässä ne nyt on! Kuvattiin samalla vähän muitakin ostoksia.
Tässä ne messutuliaiset ensiksi. Talliin tuli pari sankoa, yksi harja, karvankiilloketta ja sitten meille tuollaiset fuksianpunaiset naruriimut joissa on mukana ohjat. Nuo riimut oli vähän pientä kokoa ja Millalle sopikin paremmin kuin minulle, saa Milla esitellä sen.
Nämä Emäntä oli ostanut jo aiemmin, mutta sovitettiin samalla sitten näitäkin riimuja.

Minulla ainakin oli ihan sopiva.

Ja niin taisi olla Millallakin.

Ja sitten nämä naruriimut, Emäntä on nämä itse solminut ja nämähän oli meillä jo päässä niissä talvikuvauksissa, mutta tässä nyt näkyy vielä paremmin.
Nämä naruriimuthan on sellaisia että niitä ei koskaan jätetä meidän päähän kun jäädään yksin, vaan niissä vain talutetaan meitä. Minulla oli kyllä aiemminkin naruriimu mutta se on tainnut jäädä pieneksi, muistan että ainakin uintireissulla joskus kauan sitten käytin sitä.


Milla:
No tässä tämä messutuliaisriimu. Ihan on minulle sopiva. Tämä on vähän hassu kun on ohjat mukana, mutta tämä on tarkoitettu sellaiseen jos minulla ratsastaa joku pikkuinen lapsi ja sitten Emäntä taluttaa. Se lapsi voi pitää tuosta ohjasta kiinni ja sen talutusnarun voi laittaa sitten turpani alla olevaan lenkkiin. Tykkään että oikein hyvän värinen on tämä!
Ja tässä tämä Emännän tekemä naruriimukin, tämä on vähän vaaleamman punainen kuin tuo messuilta ostettu, mutta ihan kaunis tämäkin.
Meillä on tässä viime viikkoina ollut vähän vuosihuoltoakin. Ensiksi meillä kävi lääkäri kotona, joka pisti meille influessa- ja tetanusrokotteen. Kävi niin ikävästi että meillä nousi siitä molemmilla kuume. Tanyalla meni ohi päivässä mutta minulla kesti kaksi päivää. Oltiin loimitettuna ja yöt karsinassa. Muutenkin on nyt oltu paljon öitä tallissa kun tarha on sulanut ja on niin märkää.

Sitten käytiin myös klinikalla. Se oli minulle ihan uusi paikka, kun se meidän aiemmin käymä klinikka on kuulemma lopettanut. Mutta Tanya muisti täälläkin aiemmin käyneensä. Täällä ei ollutkaan karsinoita, vaan mentiin suoraan ulkoa hoitohuoneeseen ja sitten kun oltiin valmiita, mentiin taas suoraan ulos.

Tanyan hampaat hoidettiin ensiksi ja sen aikaa minä sain odotella Isännän kanssa vieressä.
Oltiin vielä ihan väsyksissä kun piti jo mennä traileriin. Odotettiin tosin siellä sitten hetken aikaa ennen lähtöä ja kotiin tultua oltiinkin jo ihan pirteinä.



Ei kommentteja: