sunnuntai 1. huhtikuuta 2018

Mätsärissä

Tanya:
Viikko sitten käytiin pitkästä aikaa match show -näyttelyssä. Vähän ihmettelin kyllä että miten näin talviaikaan sellaiseen mennään kun ei koskaan ennen.
Emäntä puunasi edellisenä iltana meidät hyvin, mutta saatiin silti olla yön yli ilman loimia ja aamulla puunattiin vähän lisää ennen lähtöä.
Tällä kertaa Emäntä lähti ihan yksin meidän kanssa. Näyttelypaikka oli minulle vieras, en ole siellä koskaan ennen käynyt. Olihan siellä katseltavaa.
Osallistuimme molemmat poniluokkaan ja minä olin ensimmäisenä vuorossa. 
©Enni Lampinen
Ensiksi sain vähän katsella ympärilleni maneesissa. Onneksi Millakin tuli sinne yhtä aika, sitä talutti joku nainen sillä aikaa kun minä esiinnyin Emännän kanssa. Esitin ensiksi käyntiä ja sitten ravia. Hups vaan kun minua pompututti, muistui niin heti mieleeni se hauska maneesikäynti viimeksi. Mutta nyt ei saanutkaan revitellä. No rakennearvostelussa seisoin sitten oikein nätisti paikallani.
©Enni Lampinen

©Enni Lampinen

©Enni Lampinen
Sitten kun minut oli arvosteltu, palattiin hetkeksi ulos odottelemaan että tulisi Millan vuoro. Ja sitten kun se tuli, tultiin taas takaisin maneesiin molemmat ja minä odottelin reunalla ja katselin kun Milla kävi esiintymässä.

Vielä piti mennä hetkeksi ulos odottamaan ja sitten päätiin takaisin luokan rusettien jakoon. Emäntä talutti meitä molempia siinä yhtä aikaa ja Milla sai ensiksi rusetin ja sitten minä. Sain 22 pistettä ja olin luokassa neljäs. Sain vaaleanpunaisen ruusukkeen suitsiini. Arvostelupaperissani sanotaan että olen hauska ponipersoona. :D
©Enni Lampinen

©Enni Lampinen
Milla pärjäsi minua paremmin ja minä odottelin taas kehän laidalla kun Emäntä käveli vielä kehää kunnes näyttelyn parhaat oli valittu. Mutta sitten lopuksi Emäntäkin kutsuttiin palkittavaksi ja sai parhaan esittäjän palkinnon.
©Enni Lampinen

Milla:
Olipas kiva mätsärireissu meillä. Ensiksi tosiaan oli Tanyan vuoro ja minun vuoroni oli vasta kuudentena luokassa. Onneksi Tanya sai tulla minun kanssani maneesiin, ettei tarvinnut yksin eikä ehtinyt tulla ikävä.
Esitin käynnin ja ravin oikein kauniisti ja Emäntä oli tyytyväinen.
©Enni Lampinen
Sitten olisi pitänyt seisoa paikallaan aika kauan, enkä ihan malttanut. Mutta sen aikaa minkä maltoin, seison kauniisti hyvässä asennossa.
©Enni Lampinen

©Enni Lampinen
Sitten kun tuli palkintojenjaon aika, minä tulinkin luokassa toiseksi! Sain 24 pistettä ja samalla pistemäärällä oli kaksi muutakin, eli kakkossija oli jaettu meidän kolmen kesken.
©Enni Lampinen
Sain aivan ihanan juuri suitsieni väriin sopivan rusetin. Minun arvostelussani lukee että olen reipas, kiva ja kuuliainen poni.
Kävelin sitten vielä Emännän kanssa kehää yhtä aikaa monen muun hevosen ja ponin kanssa, kun valittiin niitä koko näyttelyn parhaimpia. Siitä minä en enää saanut palkintoa.

Lopuksi mentiin vielä ulos poseeraamaan ruusukkeiden kanssa.
©Enni Lampinen
©Enni Lampinen
Ennen kotiinlähtö saatiin vielä juotavaksi lämmintä makuvettä ja kotimatka sujui rattoisasti kun saatiin heinäpussit turvan eteen.
Kaikki kuvat ©Enni Lampinen.

Ei kommentteja: