sunnuntai 18. joulukuuta 2016

Perheen pienin

Reeta:
Nytpä tuli perheen pienin ja uusin tulokas vierailemaan meidän tarhassakin. Tanyahan kertoi aiemmin että oli tallissa tavannut, mutta minä en ole aiemmin näin läheistä tuttavuutta vielä tehnyt.
Pikkuinen musta kisu oli löytynyt siis loppukesällä, samoihin aikoihin kun on minun synttäripäiväni. Se oli naukunut yksin puussa tuolla meidän ajolenkin alkupäässä ja Emäntä toi sen sitten meille kotiin.
Kisu oli ihan kesy ja tottunut ihmisiin, mutta sen oma ihminen oli sen kuitenkin jostain syystä hylännyt ja tuonut tänne. Kenenkään naapurin se ei ollut ja noin pikkuinen ei jaksa kauempaa kävellä. Voi kuinka surullista. Minä en ainakaan ymmärrä miten joku ihminen voi niin tehdä?
Mutta koska Emäntä ja Isäntä ja meidän perheen kaksi muuta kissaa tottuivat pentuun nopeasti, niin kisu sai jäädä meille ihan perheenjäseneksi. Ja hyvinhän se meille sopiikin, kun se on väriltäänkin ihan samanlainen kuin minä ja Tanya.
Nimeksi pikkuinen sai Manteli. Emäntä sanoi että se liittyy jotenkin siihen sen löytämiseen mutta minä en oikein ymmärtänyt miten. No mutta hauska kisu se on ja minusta oli oikein mukavaa että se kävi nyt meidän tarhaankin tutustumassa.


Ihan vielä me ei toivoteta hyvää joulua, vaan laitetaan vielä arvontakin tänne ennen joulua. Pysykäähän siis kuulolla!

1 kommentti:

Tupuna kirjoitti...

Ihana Manteli!