keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Kaviohuoltoa ja pikkuvieraita


Meillä kävi tässä yksi päivä kavioiden vuolija. Yleensä Emäntä vuolee itse meidän kaviot, mutta nyt tuli taas ihan ammattilainen katsomaan, ettei Emäntä ihan pieleen meidän jalkoja vuole.
Tanya otettiin ensiksi, mutta se saakin kertoa siitä itse. Mun kavioissa ei ollut mitään erikoista ja minähän olen jo niin viisas ja aikuinen, etten turhia tuossa hommassa hötkyile.
Meillä kävi taas pitkästä aikaa lapsivieraita. Samat joita ajelutin ja ratsastutin jo viime kesänäkin. Tällä kertaa ei ajeltu, ratsastettiin vain. Ja ihan ensiksi harjailtiin.
Sitten satuloitiin, tietenkin tämä ihana lännensatulani. Suitsia ei laitettukaan, koska siis Emäntä talutti mua narulla.
Ensiksi isompi tyttö nousi selkääni ja lähdettiin liikkeelle.
Tässä en olis millään malttanut olla syömättä ja sainkin napattua vähän evästä suuhuni.
Sitten tuli se pienempi tyttö selkääni ja tehtiin sama pikkulenkki.
Sain kehuja kun käyttäydyin hienosti.

Tanya:
Mulla tuli tässä yks päivä jalkani vähän kipeäksi ja sitten tulikin tämä vuolija meille. Se vuoli minun kavioitani, siinä kipeässä etusessa oli sellainen rako ja sinne mennyt maata ja se kai sitten siellä kolotti. Mutta nyt se rako vuoltiin niin että Emäntä saa sen ihan helposti putsattua. Ja niin se kipukin meni sitten ohi.

Minä en ihan olisi jaksanut olla nätisti siinä, alkoi vähän hermostuttamaan se homma. Mutta sitten Emäntä onneksi hoksasi ja toi mulle heinäpussin ja johan helpotti.


Ei kommentteja: