maanantai 21. marraskuuta 2011

Kuvahaaste

Sain tällaisen kuvahaasteen Essin poniblogista. Kiitos Essille!

1. Aukaise neljäs tiedostokansio, jossa säilytät kuviasi.
2. Aukaise kansion neljäs kuva ja julkaise se blogissasi.
3. "Selitä" kuva.
4. Haasta kolme muuta bloggaajaa.


No Emännän neljännessä kuvakansiossa ei ollut mun kuvia, mutta viidennessä sitten oli. Siinä oli muitakin kuvia, mutta minun kuvistani tämä on neljäs.

(kaikki kuvat: Anna Hast 2011)
Joskus kesällä kerroin, että meillä kävi vieraita joille sain esittää agilityä ja muutenkin esitin itsestäni parhaita puolia. Tämä kuva otettiin silloin.
Ketään erityistä en tiedä haastaa, mutta haasteen saa ottaa vastaan kuka haluaa.

Mutta siinä samassa kuvakansiossa on kuvia näistä mun kavereistakin, laitanpa sitten näitäkin tähän. En ole tainnut näitä ennemmin näin yksitellen esitelläkään.


Tässä on vuohilauman pomo Nelli. Nelli on paljon mua vanhempi, se on syntynyt vuonna 1998. Silloin kun minä muutin tänne, Emäntä tapasi lypsää Nelliltä maitoa. Mutta enää sitä ei ole lypsetty pitkään aikaan.


Emma on vähän arempi kuttu. Sekin on jo aika vanha, vain vuotta nuorempi kuin Nelli. Emman kaksossisko oli Essi, jota ei enää ole.


Pinja on vuohista nuorin, se on syntynyt 2005 eli on vain vuotta minusta vanhempi. Pinja on Nellin kili ja siksi se tuleekin hyvin toimeen Nellin kanssa. Pinjalla ei ole sarvia, tällaisia sarvettomia vuohia sanotaan kuulemma nupoiksi. Kaikki ovat kuitenkin ihan samaa rotua, suomenvuohia. Pinja on kova tyttö karkailemaan, se pompahtaa tuosta vaan aitojen yli, käy muualla herkuttelemassa ja hyppää sitten takaisin.


Ja tässä on Mila. Se on rodultaan shetlanninlammaskoira ja sekin on minua vanhempi, jo 7-vuotias. Mila on kova haukkumaan ja sen haukkumisesta minäkin tiedän olla varuillani, kun se ilmoittaa jos joku tulee pihaan tai tapahtuu jotain muuten epäilyttävää.

Kissoista siellä ei ollut kuvia. Niitä täällä Kartanolla on kaksi, musta Oskari ja harmaa Meirami.

Tässä vielä yksi hassu kuva, joka siitä kansiosta löytyi:

Me vähän leikittiin, mentiin Emännän kanssa pressun alle piiloon! :D

Mun täytyy sanoa, että nyt mua vähän jänskättää. Muistattehan kun mainitsin aikaisemmin, että Emäntä kertoi mulle uskomattoman uutisen? Emäntä sanoi, että nyt mä pian näen sen todeksi omin silmin. Ja ehkäpä se on totta, koska Isäntä rakensi tässä yksi päivä vuohien karsinaan väliseinän, ja nyt näyttää siltä kuin siitä olisi tullutkin kaksi karsinaa! Siinä on kyllä ovi, josta pääsen edelleen kulkemaan vuohikarsinan läpi ulos, kun sieltä takaoven kautta mennään.

Ei kommentteja: