keskiviikko 12. lokakuuta 2011

Syömään!

Elämäni parhaita asioita on syöminen, tietenkin! Heinäähän mä muuten syön, mutta iltaisin saan puuroa. Pyysin Emäntää kertomaan, mitä kaikkea siinä mun ruuassa onkaan.

Ja näitä kaikkea siinä on:

Kivennäistä 1 dl
Biotiinia 3 ml
Pellavarouhetta 25 ml
Valkosipulia 5 ml
Merilevää 6 ml
MSM:ää 1 ml
Vettä 6 dl
Tuota valkosipulia ei ollut puurossa kesän aikana, mutta nyt taas on. Ja jotain vitamiiniakin mä olen välillä saanut, mutta en tällä hetkellä.

Mutta ihan parasta on nämä herkut!

Välillä saan vähän kuivia leivänpalasiakin, kun niitä vuohille annetaan.

Viikonloppuna käytiin pari kertaa ajelemassa. Ekalla lenkillä oli ihan mahdoton tuuli! Mennessä tuuli niin kovasti vastaan, että en meinannut päästä eteenpäinkään. Käytiin vähän kauempana asfalttitielläkin saakka. On me siellä suunnalla käyty talvella joskus, mutta ihan samaa reittiä en ole ennen mennyt. Siellä kävi muutama lapsi mua rapsuttelemassa matkan varrella.
Toisena päivänä olikin mukavampi sää ja tehtiin metsälenkki. Sitä reittiä ei voi talvella mennäkään ja Emäntä sanoi, että mennään nyt vielä sieltä, kun ei ole lunta.

Siellä on yksi talo jonka vierestä mennään ja siellä olikin tällä kertaa monta autoa pihassa ja me pysähdyttiin siihen. Sieltä talosta tuli tosi monta lasta mua katsomaan ja rapsuttelemaan.

2 kommenttia:

maiju kirjoitti...

tämä on kyllä jo vanha postaus mutta kai tähänkin voi laittaa kysymyksiä. Eli suostuvatko muka syömään tuommoista mössä omalle ponille tarvitsee laittaa 5.dl kauraa jotta suostuu syömään 0.5 dl pellavaista

Ponitäti kirjoitti...

Joo kyllä maistui tuokin. Nyt menee pellavapuuroa jossa ei ole kivennäistäkään (0,25 dl pellavaista, vettä, ripaus Progut farmia, kalkkia, sinkkiä, biotiiniä ja vitamiinia), kyllä ne sen nuolevat kipoistaan. :) Kivennäinen annetaan tällä hetkellä erikseen kuivana aamulla, puuro sitten illalla.